Σάββατο 3 Ιουλίου 2010

"Αχαρνής", πρεμιέρα στούς Δελφούς!...

Χθες, Παρασκευή 2/7/2010, στο μικρό, καλαίσθητο, σύγχρονο θέατρο "ΦΡΥΝΙΧΟΣ" των Δελφών, ανέβηκε από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε πρώτη εκτέλεση, η Κωμωδία του Αριστοφάνη "ΑΧΑΡΝΗΣ", με πρωταγωνιστές το Σταμάτη Κραουνάκη στο ρόλο του Δικαιόπολη, τον Κώστα Βουτσά στο ρόλο του Μεγαρίτη και το Γρηγόρη Βαλτινό στο ρόλο του Λαμάχου! Η σκηνοθεσία είναι του Σωτήρη Χατζάκη και η μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη.
Όσοι πιστοί, θα έχετε ήδη διαβάσει τις συνεντεύξεις του σκηνοθέτη, στις οποίες προσπαθεί να δικαιολογήσει την επιλογή ενός "μη ηθοποιού" για τον κεντρικό ρόλο! Εμείς εδώ, ως "μη κριτικοί", απλώς καταθέτουμε την άποψή μας σύμφωνα με την οποία η επιλογή αυτή δεν δικαιώθηκε! Προσπάθησε πολύ, αλλά δεν τον βοήθησε ούτε η άρθρωσή του ούτε η φωνή του, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται να κάνει λαρυγγισμούς που τελικά έφταναν στο θεατή ως "γκαρίσματα"! Στα ελαφρυντικά του, το "τρακ" του πρωτάρη!
Ο Κώστας Βουτσάς, υπήρξε ένας ηθοποιός ο οποίος, στην δημιουργική του περίοδο, μπορούσε να παίξει όλους τους ρόλους! Σε προχωρημένη, ήδη, ηλικία, κάποιο ρόλοι μπορεί εύκολα να τον εκθέσουν! Και αυτό δεν έχει να κάνει με το αστείρευτο ταλέντο του, αλλά με το ότι, όπως και να το κάνουμε η Αττική Κωμωδία, δεν έχει καμιά σχέση με τις αστικές ηθογραφίες του ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του '60! 'Αρα, ατάκες όπως "Κάτινα σαλαμάκι" δε "γράφουν" στον Αριστοφάνη!
Ο Γρηγόρης Βαλτινός έκλεψε, δεν την έσωσε δυστυχώς, την παράσταση! Η αφήγηση των δεινών του μετά την επιστροφή από μια μάχη που έχασε,σε συνδυασμό και με τη μεταφράστρια για άτομα με προβλήματα ακοής, μας ξεπάτωσε στο γέλιο! Ήταν φανερό ότι στο σημείο αυτό ξέδωσε ο θεατής, αφού η παράσταση δεν του χάρισε άλλο παρόμοιο σημείο για το γέλιο που τόσο χρειαζόμαστε αυτή την εποχή!
Η παράσταση συνολικά θα κριθεί από ειδικούς. Πάντως ήταν έντονο το στοιχείο της απουσίας "θεατρικού λόγου"!
Στην προσπάθεια να μεταφερθεί καταγγελτικά στη σύγχρονη εποχή, αφαιρέθηκε ο σκωπτικός λόγος και η ισοπεδωτική σάτιρα του Αριστοφάνη! Μοιάζει περισσότερο με επιθεώρηση της οποίας ο φυσικός χώρος είναι το "Δελφινάριο"!
Για την ιστορία, τη μετάφραση έχει κάνει ο Κ.Χ. Μύρης, τα σκηνικά είναι του Γιώργου Πάτσα και τα κοστούμια της Έρσης Δρίνη.
Η παράσταση δόθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών.

15 σχόλια:

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Πάντως, αυτή η "κακοποίηση" των αρχαίων ελληνικών τραγωδιών και κωμωδιών, έχει γίνει "θεσμός" κάθε καλοκαίρι...

"ΣΑΛΩΝΙΤΗΣ" είπε...

Όποιος είναι μέσα στο κύκλωμα, παίρνει το Ο.Κ. για συμμετοχή στο Ελληνικό Φεστιβάλ, με απώτερο σκοπό την εμφάνιση στο Θέατρο των Θεάτρων την Επίδαυρο!Κάθε "περσόνα" του χώρου ζητάει την καταξίωσή της "εκεί"! Μια και ο Κατράκης, η Παξινού,ο Μινωτής, η Παπαθανασίου, ο Βόκοβιτς, η Αρώνη,και τόσοι άλλοι δεν υπάρχουν πια, ήρθαν οι αντικαταστάτες τους!

Ασκαρδαμυκτί είπε...

Πάντως, ο Κραουνάκης νομίζει πως κάνει "σπουδαία δουλειά"...

"ΣΑΛΩΝΙΤΗΣ" είπε...

Καλός μουσικός (ενίοτε), πλην όμω νομίζω, αρκετά υπερτιμημένος! Απλά, του κυκλώματος!

Ελευθερία είπε...

Γεια σας!! Μπήκα και εγώ στη παρέα να πω την άποψη μου...
Ο Κραουνάκης είναι όντως υπερτιμημένος...
Καλός μεν αλλά υπερτιμημένος.......

"ΣΑΛΩΝΙΤΗΣ" είπε...

Ελευθερία, την καλησπέρα μου. Σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη! Ο καλλιτεχνικός κόσμος, είναι λίγο "φλου"!Δεν υπάρχουν "σταθερές" με τις οποίες να μπορεί κανείς να κρίνει. Γι αυτό και κάθε άποψη, έχει την δική της αξία και δικαιώνεται ή όχι, από το χρόνο!

dimitra είπε...

Χθες είδα την παράσταση στο Θέατρο Δάσους στην Θεσσαλονίκη, ήταν πραγματικά ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ, αν και το θέατρο ξεκίνησε κατάμεστο, στις 11 αποχώρησαν επιδεικτικά πολλοί θεατές, καθώς ο ήχος ήταν κάκιστος, δεν ακουγόταν ο Κραουνάκης αλλά και ο Βουτσάς που φορούσε χειλόφωνο, ήταν όλα ασύνδετα, λαϊκίστικα και προβοκατόρικα. ΑΝ ήθελε ο συμπαθής και πολυτάλαντος κ. Κραουνάκης να κάνει μια παράσταση με σκετσάκια, θα μπορούσε να αφήσει ήσυχο το όνομα του Αριστοφάνη και να το χειριστεί ιδιωτικά το θέμα. Πραγματικά, στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, όταν ο κόσμος από το υστέρημά του πληρώνει ένα εισιτήριο απαιτεί ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Κάκιστη παράσταση. Δικαιολογημένα, στο τέλος ορισμένοι θεατές φώναξαν ΑΙΣΧΟΣ. Ντρέπομαι που για άλλη μια φορά το είπα από μέσα μου και δεν το φώναξα.

Ανώνυμος είπε...

Mετάφραση στα καλιαρντά, Ντράγκ σώου με τον Ευριπίδη - Μαρινέλα, και μουσική ποτ - πουρί από λαϊκά τραγούδια.

ΦΡΙΚΗ

Ανώνυμος είπε...

Το ομοφυλόφυλο φιλί στο στόμα του Κραουνάκη σε συντελεστή της παράστασης έχει πλέον γίνει θεσμός στην προοδευτική κοινωνία μας!

"ΣΑΛΩΝΙΤΗΣ" είπε...

Κι εγώ νόμιζα ότι υπήρξα λίγο σκληρός στην κριτική μου! Αλλά, δυστυχώς έτσι έχουν τα πράγματα!

Ανώνυμος είπε...

Χθες το βραδυ βρεθηκα στην επιδαυρο..ο κοσμος αρχισε να φευγει ενα μισαωρο πριν το τελος της περαστασης,η οποια θυμιζε κακη επιθεωρηση..Ευτυχως μετειχε κ Κ.Βουτσας ο οποιοσ μας χαρησε καποιες στιγμες γελιου...

Ανώνυμος είπε...

Προς Σαλωνιτη

Χτες Σάββατο είδαμε τον Κραουνάκη. Φίλε Σαλωνίτη η κριτική σου με εκφράζει απόλυτα. Τα μπράβο κάποιων και το χειροκρότημα του κοινού - έστω και μετρημένο- με κάνουν να αισθάνομαι αδαής, ρε λες αυτοί να ξέρουν και εγώ να είμαι ο βλάκας. Διαφωνώ σε ένα σημείο μαζί σου, ούτε για Δελφινάριο....κρίμα τα 50 ευρώ (επι 2)... Αλέξης

Ανώνυμος είπε...

Τα κόκκαλα του Αριστοφάνη θα τρίζουν με αυτο το "πράγμα"...Αντί ο Κος Βουτσας να πετάει ατάκες του τύπου Κατινα, Σαλαμάκι και φσστ Μποινγκ...δεν κοιτάει να σοβαρευτεί λίγο.
Κυριε Κραουνάκι αν το ανεβάζατε Δελφιναριο θα ήταν η παράσταση του καλοκαιρίου αλλα για Επίδαυρο..λυπάμαι αλλά δεν σας πέρνει... Και σε όλους τους άσχετους που χτυπάγανε παλαμάκια σε κάθε σκήνη και πετάγανε ατάκες του τύπου.." ετσι!! πέστα μεγάλε...κλπ) sorry αλλά για τα μπουζούκια είστε ντροπή σας...P.S απόρω πως περάσανε το συμπαθεστατο κατα τα άλλα "tv song" με το παρυζάκι το περάσανε και αυτό μεσα στο έργο...Ελεος!!!!

Ανώνυμος είπε...

πήγα και εγώ στην επίδαυρο με κάλή διάθεση και έχοντας μία άποψη για τον εαυτό μου ότι έχω μία καλή αντίληψη γενικά και ένα IQ ικανοποιητικό...αυτή όμως η παράσταση (!) ήταν ένα καλό μέσο για να κάνω την αυτοκριτική μου και να αναθεωρήσω για την νοητική μου κατάσταση καθώς δεν μπορούσα ούτε στην διάρκεια της παράστασης ούτε και μετά να καταλάβω αφενός γιατί οι συντελεστές θεωρούσαν ότι κάνουν τέχνη με περιτύλιγμα κουλτούρας και αφετέρου "γιατί χειροκροτούν όλοι αυτοί???"..γιατί?

"ΣΑΛΩΝΙΤΗΣ" είπε...

Έχω μια απάντηση στα "χειροκροτήματα" κάποιων θεατών της "Επιδαύρου"!Κάθε φορά που ένα τηλεοπτικός αστέρας του "κυκλώματος", εξασφαλίζει άδεια για "Επίδαυρο", ότι σαχλαμάρα και να παίξει, "φέρνει" μαζί του και το τηλεοπτικό κοινό του! Αυτοί είναι οι "φαν" του και αντιδρούν "επιθεωρησιακά"! Αυτό, ασφαλώς, δε σημαίνει ότι κάποιοι "τηλεοπτικοί" καλλιτέχνες δεν έκαναν επιτυχίες στην Αττική Κωμωδία ή το Αρχαίο Θέατρο, αλλά ο κανόνας είναι οι "μούφες"!