Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012

Θύρα 7, μια θυσία χωρίς δίδαγμα!...

Η ανάρτηση δεν έχει σκοπό να προκαλέσει έναν ακόμα θρήνο, μια ακόμα συγκινησιακή φόρτιση για το χαμό  των 21 νέων ανθρώπων ή να ρίξει μια ακόμα σταγόνα στο ποτήρι του όποιου οπαδικού φανατισμού!
Η ανάρτηση γίνεται για να προκαλέσει προβληματισμό! Να νουθετήσει διοικούντες και πολίτες! Να μας κάνει όλους πιο υπεύθυνους, λιγότερο παρορμητικούς, περισσότερο υπομονετικούς και με διάθεση υπακοής στις όποιες οδηγίες υπάρχουν που καθορίζουν τη συμπεριφορά μας σε δημόσιους και κυρίως αθλητικούς χώρους!
Το θέμα είναι γνωστό, οι μνήμες είναι ακόμα ζωντανές, όσο κι αν πέρασαν τριάντα ένα χρόνια από την αποφράδα εκείνη βραδιά του 1981!
Παντού στον πολιτισμένο κόσμο, τέτοια περιστατικά γίνονται αφορμή για βελτίωση διαδικασιών,
 εγκαταστάσεων και τρόπων συμπεριφοράς των χρηστών όλων αυτών των έργων που, ενώ έγιναν για να σκορπάνε χαρά και ευχαρίστηση, μερικές φορές μετατρέπονται σε μικρές Χιροσίμες!
Παντού στον πολιτισμένο κόσμο, γίνονται συχνές συντηρήσεις και δοκιμές των δομών και των λειτουργικών σημείων των αθλητικών εγκαταστάσεων και όχι μόνο!
Εδώ, το όποιο ενδιαφέρον κρατάει όσο πουλάει το θέμα στον τύπο και στην τηλεόραση! Αν ο ιδιοκτήτης του σταθμού δεν είναι και ο κατασκευαστής του έργου!
Θα γίνω κουραστικός αλλά ας μου πει κάποιος:
Εκείνη η νέα αερογέφυρα της Χαλκίδας κάθε πότε πρέπει να ελέγχεται και να συντηρείται; Γιατί η εικόνα της, είναι εικόνα εγκατάλειψης!
Οι πεζογέφυρες που έχουν γίνει στο κομμάτι της Εθνικής στο Ποτάμι έχουν ελεγχθεί ποτέ;
Τύχατε ποτέ σε αεροδρόμια, σταθμούς και λοιπούς δημόσιους χώρους να γίνεται κάποια δοκιμή στα συστήματα συναγερμού πυρκαγιάς; Γνωρίζουμε ως πολίτες τί πρέπει να κάνουμε σε μια τέτοια περίπτωση;
Θέλετε κι άλλα;
Από το τραγικό ατύχημα των Τεμπών το 2003 που χάσαμε 21 ζωούλες, τραγική σύμπτωση, όσα και τα αθώα θύματα της Θύρας 7, ατύχημα που οφειλόταν σε κακοδεμένο φορτίο, ποτέ δεν έπαψαν να κυκλοφορούν στους δρόμους κινητά κρεμματόρια!
Δε χρειάζεται να είσαι ειδικός για να το καταλάβεις! Νταλίκες με ογκώδεις πέτρες δεμένες με έναν απλό ιμάντα! Θηριώδη φορτηγά με προεξέχον "σκράπ" και κινούμενες λαμαρίνες! Πλατφόρμες με μπετοσίδερα που από την ταλάντωση ακουμπάνε στο πίσω μέρος το οδόστρωμα!
Η τροχαία όμως, σταματάει όποιον πέρασε το όριο ταχύτητας πάνω από 20% ή δεν έβγαλε "φλας" στην αλλαγή λωρίδας! Και καλά κάνει! Τα άλλα όμως;
Ακόμα και σήμερα η αδιαφορία, η δήθεν πίεση της "κοινής γνώμης" και ο κομματισμός είναι παράγοντες που συντελούν στο να γίνονται έργα ακόμα και χωρίς τις απαιτούμενες άδειες και μάλιστα αθλητικές εγκαταστάσεις, που από το νόμο έχουν αυτηρότερους κανονισμούς δόμησης!
Πόσες αθλητικές εγκαταστάσεις θα "περνούσαν", αν κάποτε η Πολιτεία αποφάσιζε να κάνει έναν αυστηρό έλεγχο; Και δε μιλάμε για περιφερειακές εγκαταστάσεις αλλά για χώρους που συγκεντρώνουν χιλιάδες κόσμου κάθε εβδομάδα!
Φοβάμαι ότι, λόγω ιδιοσυγκρασίας, εμείς οι Έλληνες δε θα δώσουμε ποτέ την απαιτούμενη προσοχή σε τέτοια θέματα!
Η "πατέντα" η "μαγκιά", η "κομπίνα", είναι λέξεις που έχουν "θεοποιηθεί" στη χώρα μας!
Οι λέξεις "υπευθυνότητα", "οργάνωση","συνέπεια", τείνουν να διαγραφούν από το λεξιλόγιό μας και οι λίγοι εναπομείναντες χρήστες των λέξεων αυτών, χαρακτηρίζονται "γραφικοί" έως και "ιδιόριθμοι"!
Και για να προλάβω κάποιους που θα με χαρακτηρίσουν υπερβολικό και απαισιόδοξο, απλώς θα σας παραπέμψω στα παραδείγματα της λειτουργικής διαχείρισης  του Μετρό σε σύγκριση με αυτήν του "Ηλεκτρικού" αλλά και στη διαχείριση της Γέφυρας Ρίου Αντιρίου και του Αεροδρομίου των Σπάτων,  όπου οι κανόνες περιοδικής συντήρησης τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια!
Δυστυχώς, στη χώρα μας οι θυσίες όλων μας, ακόμα και οι ανθρώπινες δε μας διδάσκουν το παραμικρό!

4 σχόλια:

firiki2010 είπε...

Με αφορμή την αναφορά σου στο μετρό: Ας προσέξουμε και το πως η ποιοτική λειτουργία και συντήρηση ενός χώρου επιδρά στις συμπεριφορές των ανθρώπων. Ο ίδιος άνθρωπος που σε κάποιον άλλο δημόσιο χώρο μπορεί να συμπεριφερθεί ως κάφρος στο μετρό δεν θα διανοηθεί να πετάξει κάτω ούτε σκουπιδάκι. Επειδή αν το πετάξει, κάτω θα βρίσκεται μόνο το δικό του σκουπιδάκι.Το προηγούμενο σκουπιδάκι που πετάχθηκε έχει μαζυτεί μέσα σε τρία λεπτά (όπως φυσικά θα μαζευτεί και το δικό του... αν προκύψει)

"ΣΑΛΩΝΙΤΗΣ" είπε...

@ firiki2010:
Πολύ σωστή η τοποθέτησή σου!
Όταν ο "διαχειριστής" του μέσου κάνει σωστά τη δουλειά του τότε και ο χρήστης το εκτιμά αυτό και το σέβεται!
Πάρε για παράδειγμα τους συρμούς΄του ΟΣΕ!
Είναι γεμάτοι γκράφιτι γιατί ούτε φυλάσσονται τη νύχτα στους ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ χώρους που σταθμεύουν, ούτε συντηρούνται τακτικά!Το ίδιο συμβαίνει και με τα λεωφορεία των ζημιογόνων αστικών συγκοινωνιών!

Ανώνυμος είπε...

TI ΕΛΕΓΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΑΛΛΕΣ?
Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΚΑΙ Η Ν.Δ ΘΑ ΣΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ?
ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ...

Ανώνυμος είπε...

ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΞΕΡΑΜΕ ΟΤΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ (ΑΝΔΡΕΪΚΟ-ΣΗΜΙΤΙΚΟ),Ο ΓΙΩΡΓΑΚΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΘΗΚΕ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑ ΚΑΙΡΟΥΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΤΟΥ.
ΕΠΙΣΗΣ ΜΑΘΑΜΕ ΟΤΙ ΕΦΤΑΙΓΑΝ ΚΑΙ ΤΑ GOLDEN BOYS ΤΗΣ Ν.Δ (ΔΟΜΗΜΕΝΑ ΟΜΟΛΟΓΑ),ΟΙ ΚΟΥΜΠΑΡΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΚΟΜΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΔΙΟΡΙΣΜΩΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ(ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
ΜΕΤΑ ΜΑΘΑΜΕ ΟΤΙ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑΣ Ο ΚΑΡΑΤΖΑΦΥΡΕΡ.
ΤΩΡΑ ΘΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ ΟΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ΚΑΙ Η ΔΑΚΕ ΚΑΙ Ο ΜΑΝΩΛΗΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΝ.
ΑΥΡΙΟ ΘΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΜΟΛΙΣ ΓΙΝΟΥΝ ΕΚΛΟΓΕΣ, Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΕΙ ΣΤΟΝ ΡΩΣΣΟ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟ ΔΕΡΑΣ.
ΡΕ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΧΕΖΕΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ??