Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου μπορείτε να διαβάσετε στον σημερινό τύπο! Εκείνο που δε μπορώ να καταλάβω είναι οι "πανηγυρισμοί" των αρμοδίων, αν και εμφανώς υποβαθμισμένοι σε σχέση με άλλοτε! Το έργο ξεκίνησε το 2008 και αποτελεί κομμάτι του έργου μετατροπής της πάλαι ποτέ "Εθνικής Οδού Αθηνών Θεσσαλονίκης" σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο! Έτσι 30 χρόνια μετά την έναρξη του έργου αυτού, κάποιοι αποφάσισαν ότι έπρεπε να κάνουν και κανένα τούνελ! Ίσως και να "βάρυνε" το γεγονός ότι η περίπου εκατόμβη των θυμάτων στα χρόνια αυτά του συγκεκριμένου κομματιού είναι πολλά, ακόμα και για την Ελλάδα! Αν ήθελα να γίνω κακός, θα έγραφα ότι τότε (1980) η Εταιρεία του "Εθνικού μας Εργολάβου" δεν είχε την τεχνογνωσία ούτε τις διασυνδέσεις για να αναλάβει ένα τέτοιο έργο! Οπότε τα τούνελ γενικά σε ένα δρόμο 500 χιλιομέτρων κρίθηκαν περιττά!
Ωστόσο, σε μια άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, την Ελβετία, στην οποία η ανθρώπινη ζωή έχει άλλη αξία, στην οποία ο σεβασμός του δημόσιου χρήματος, δηλαδή το υστέρημα του φορολογούμενου πολίτη, έχει άλλη διάσταση αλλά και στην οποία ο πολίτης και οι επιχειρηματίες, καταβάλλουν ανελλιπώς τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, έγινε πριν λίγες ημέρες η διάνοιξη ενός άλλου τούνελ! Πρόκειται για ένα τούνελ που θα συνδέσει το Μιλάνο με τη Ζυρίχη! Το τούνελ αυτό περνάει κάτω από τις Άλπεις και έχει μήκος 57 χιλιομέτρων (!) είναι σιδηροδρομικό και θα κινούνται σε αυτό περίπου 300 τρένα την ημέρα με ταχύτητα 250 χιλιομέτρων την ώρα!
Για το τούνελ "Γκοτάρ", έτσι λέγεται, γνωρίζουμε ότι θα παραδοθεί σε λειτουργία το 2017 και το πιστεύουμε! Και ότι κόστισε περίπου 10,3 δις δολάρια!
Για το τούνελ των Τεμπών δεν γνωρίζουμε πόσο κόστισε ούτε, βέβαια και πότε θα παραδοθεί σε κυκλοφορία! Ακόμα και μετά τα χθεσινά, υποβαθμισμένα, πανηγύρια η κατάσταση για τη συνέχιση όχι του έργου, είναι συγκεχυμένη!
Δε φτάνει που σας κάναμε το "Μεγαλύτερο τούνελ των Βαλκανίων", αχάριστοι, θέλετε και λεπτομέρειες;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου