Δε γεννάται θέμα ότι το Ελληνικό Κράτος καθυστέρησε τραγικά, σε πολλές περιπτώσεις, να εκσυγχρονίσει τη νομοθεσία του και να προχωρήσει σε κάποιες δράσεις γρήγορα και αποτελεσματικά, κάτι το οποίο τα άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη το έχουν κάνει εδώ και πολλές δεκαετίες! Είχαμε π.χ. όλοι βολευτεί με τα Κρατικά Αεροδρόμια, τα Κρατικά Λιμάνια, τα Κρατικά εργοστάσια που δεν παρήγαγαν τίποτα ή ότι παρήγαγαν ήταν κακής ποιότητας και μη ανταγωνιστικό, τους Κρατικούς δρόμους! Έτσι, όταν ήρθε η ώρα να εναρμονιστεί η νομοθεσία μας και οι δράσεις μας με αυτές των Ευρωπαϊκών Χωρών, οι Κυβερνήσεις μας λειτούργησαν με πίεση, άγνοια και υστεροβουλία, συστατικά τα οποία δεν μπορούν να σου παράσχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα! Τα ζήσαμε αυτά σε πολλές "συμβάσεις παραχώρησης", από τις οποίες προκύπτει ότι κάποιοι όροι είναι αρκετά επαχθείς για τους χρήστες, υπέρ των αναδόχων και με άγνωστο όφελος για το Κράτος!
Δεν είμαι ειδικός για να έχω και την παραμικρή εικόνα άρα και άποψη ως προς το "δίκαιο" ύψος των διοδίων! Είμαι όμως πολύ συχνός χρήστης, κυρίως του κομματιού της Ε.Ο. Κάστρο Ορχομενού - Αθήνας, καθώς και της Αττικής Οδού! Αυτό μου επιτρέπει να ισχυρίζομαι ότι στα κομμάτια αυτά τα τελευταία χρόνια, έχει ανέβει κατακόρυφα η ποιοτική αναβάθμιση του οδοστρώματος, τα ελαττώματα του οποίου στο παρελθόν, συμμετείχαν σε μεγάλο βαθμό στην πρόκληση ατυχημάτων, ενώ παράλληλα γίνονται και παρεμβάσεις στις λοιπές παραμέτρους οι οποίες συνιστούν αυτό που θα χαρακτηρίζαμε ως έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, όπως στην κεντρική νησίδα τις πλευρικές "μπαργιέρες", στα "ηχοπετάσματα" που έπρεπε να έχουν γίνει στις κατοικημένες περιοχές και επί 25 χρόνια δεν γίνονταν, στον συνεχή καθαρισμό των ρείθρων, στον ηλεκτροφωτισμό και τέλος στην παροχή άμεσης οδικής βοήθειας, όταν αυτό χρειαστεί!
Να σημειώσουμε ότι το Κράτος το οποίο επί 50 χρόνια είχε την εκμετάλλευση των Εθνικών, λεγόμενων δρόμων, με τα χρήματα που εισέπραττε από τα διόδια, "μπάλωνε" άλλες τρύπες και εγκατέλειψε στη μοίρα του το οδικό δίκτυο!
Από τη στιγμή που ο ιδιωτικός τομέας ανέλαβε τη βελτίωση και συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου και την κατασκευή με συγχρηματοδότηση και σύμβαση παραχώρησης νέων δικτύων, η κατάσταση στην ποιότητα του έργου και της εξυπηρέτησης, έχει αλλάξει πλήρως!
Το γεγονός αυτό είναι κάτι που με επιμέλεια κρύβεται από τους πολύ συχνά διαδηλώνοντες και κυρίως από τους υποκινητές αυτών των κινητοποιήσεων!
Ο κύριος λόγος, πλην ανομολόγητος, όλων αυτών των κινητοποιήσεων, δεν είναι μόνο το κόστος της διαδρομής! Η πολιτική παράταξη που κρύβεται πίσω από την έξαρση της "λαϊκής οργής", με την παράδοση και αυτού του τομέα στους ιδιώτες, βλέπει δραματική μείωση του δημόσιου τομέα, άρα μείωση πολλών δημοσίων υπαλλήλων, άρα μείωση της κομματικής - επιρροής της!
Βέβαια, η πρόσφατη ιστορία και οι αριθμοί, έχουν αποδείξει ότι υπάρχει ανάλογη και αντίστοιχη αύξηση προσλήψεων στον ιδιωτικό τομέα και μάλιστα με πολύ καλύτερο τελικό αποτέλεσμα! Αυτό, όμως αποκρύπτεται επίμονα από του υποκινητές! Υπάρχει βέβαια και το θέμα της αύξησης των διοδίων, άρα του συνολικού κόστους μιας διαδρομής! Όμως, σήμερα αν κάποιος προτιμάει να πάει μόνος του με το Ι.Χ. του από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και να πληρώσει για διόδια ,βενζίνη και πάρκινγκ 120 ευρώ, αντί να χρησιμοποιήσει τρένο ή λεωφορείο με τα μισά λεφτά, δικαίωμα του! Αν κάποιος για τους ίδιους λόγους επιθυμεί να μπεί στο κέντρο των Αθηνών και να πληρώνει το ακριβό παρκάρισμα και την πανάκριβη βενζίνη, με την "κουρσάρα" του αντί να πάει με τα σύγχρονα μέσα μεταφοράς, επίσης δικαίωμά του! Οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι τη σύγκριση αυτή την κάνουν πάντα πριν από τα ταξίδια τους! Μήπως είναι καιρός να το κάνουμε κι εμείς, τώρα που οι αγελάδες έπαψαν να είναι παχουλές;
Το δίκαιο είναι κάθε έργο να το πληρώνει ο χρήστης! Οι "φθηνές" συγκοινωνίες των Αθηνών δημιουργούν ελλείμματα τα οποία πληρώνουν και εργαζόμενοι της υπόλοιπης Ελλάδας που δεν έχουν μπει ποτέ σε "μπλε" λεωφορείο ή τραμ ή μετρό! Γι αυτό και πρέπει να αυξηθεί το εισιτήριο των Μ.Μ.Μ.
Όποιος γουστάρει να πηγαίνει στη δουλειά του με το φραπεδάκι του στην ειδική θήκη και τις τσιγαριές του, ας πληρώνει και το κόστος αυτής της ικανοποίησης!
Οι καιροί άλλαξαν! Οι δρόμοι βελτιώνονται, οι συγκοινωνίες επίσης! Μήπως είναι καιρός να αναθεωρήσουμε κι εμείς κάποιες απόψεις μας, κατάλοιπα άλλων νεοπλουτίστικων εποχών;
17 σχόλια:
ΡΕ ΦΙΛΕ ΠΑς ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΡΕΎΜΑ. ΑΜΑ ΤΑ ΈΛΕΓΕς ΑΥΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΤ'ΑΛΗΨΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΘΑ ΣΕ ΔΕΡΝΑΝΕ.
ΔΙΑΦΩΝΩ ΑΛΛΑ ΣΕ ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΑΙ ΠΟΥ ΛΕς ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙς
H κατάσταση αγαπητέ μου έχει παραγίνει! Εμείς οι Έλληνες θέλουμε να έχουμε και να απολαμβάνουμε τα πάντα δωρεάν!Ίσως και γι αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε, επειδή οι πολιτικάντηδες μας ικανοποιούσαν αυτήν την απαίτησή μας για να επανεκλέγονται, βουλιάζοντας το Κράτος! Το είπε ο Πάγκαλος με άλλα λόγια! Αυτό, όμως δε μπορεί να συνεχιστεί!Για ότι επιθυμούμε να έχουμε, θα πληρώνουμε τη χρήση του, όπως κάνουν όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι! Σήμερα βρισκόμαστε στο στάδιο της μετάπτωσης γι αυτό και μας κακοφαίνεται!
Τί να γίνει θα το συνηθίσουμε!
kali prospatheia kurie ksipnitzi ,ALLA :
plirwneis teli kukloforias?
plirwneis forous venzinis?
plirwneis asfalistra ki ena pososto apo auta paei stous dromous?
oi dromoi einai xiliopliromenoi kai proypirxan .
ksexases na mas peis episis se pia europaiki xwra plirwneis ola ta parapano kai ti poiotita dromon exoun ekei.
ki ante kurie ksipnitzi kai ta plirwsa...
ena taksidi apo athina ews thesaloniki perilamvanei 11 staseis mazi me to fanari sti stylida
meso oro 3-4 lepta kathysterisi se kathe stasi .....
sunexise na klais gia ta dikaia aitimata ton ntavatzidon
Ο/Η "ΣΑΛΩΝΙΤΗΣ" είπε...:
Για ότι επιθυμούμε να έχουμε, θα πληρώνουμε τη χρήση του, όπως κάνουν όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι!
--------------
stin austria pleroneis 72euro (oxi xiliades , evdomintadyo euro) kai xrisimopoieis olo to odiko diktyo gia ena olokliro xrono (365 meres diladi)
stin elvetia plirwneis 32e (ennoeite oxi xiliades pali) kai xrisimopoieis ena fantastiko odiko diktyo me tounel klp, gia ena olokliro xrono ( 365 meres diladi, min mperdeuese)
psakse monos sou ti isxuei stis upoloipes xwres protou parapliroforiseis ton opoio kosmo mpainei kai diavazei edw .
Έλα μωρέ... επειδή τα πληρώσαμε δέκα φορές να μή τα ξαναπληρώνουμε; Και πως θα λειτουργεί το σύστημα, με τί λάδάκι;
entaksei re dimitri , kapios edwse ena link se ena forum legontas : "diavaste ti leei enas treliakas gia ta diodia "
kai mpika ki egrapsa ki egw ti xazomara mou
alla apo ta syfrazomena katalavaineis oti o anthropos diafwnei me syntagi giatrou,isos kai na mi pisteuei auta pou grafei.
Αυτοί είμαστε φίλε Σαλωνίτη. Κωφίδηδες, Γκλέτσοι, Λαζόπουλοι, Χαρικλίνηδες, καλαμπουριτζήδες με λίγα λόγια. Θες και θέλω ν' αλλάξουμε. Το ζήτημα είναι αν μπορούμε.
@ Don Aera Patera:
Μετά λόγου γνώσεως φίλε μου σου απαντάω:Δεν μπορούμε!
Το θέμα με την πληρωμή ή όχι των διοδίων δε νομίζω οτι είναι σωστό να κρίνεται στη βάση του "οι συνδικαλιστές το έχουν κάνει σημαία γιατί βλέπουν τη δύναμή τους να φθίνει".Πρόφανως τόσα χρόνια πληρώναμε και πληρώνουμε διόδια και τα λεφτά πήγαιναν για να κλείνουν τρύπες σε άλλα σημεία του προϋπολογσμού,και όχι στην οδοποιΐα.Απλά η κατάσταση τώρα έχει φθάσει στο απροχώρητο διότι έχουν πολλαπλασιαστεί οι σταθμοί διοδίων,έχουν υπο-πολλαπλασιαστεί οι μισθοί και ο κόσμος βλέπει ότι σε περιπτώσεις όπου οι δρόμοι κυριολεκτικά έπεσαν,πχ στην Τσακωνα και στα Παραδείσια στην Πελοπόννησο υπάρχει καθεστώς ατιμωρησίας,διότι οι συμβάσεις έχουν γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μην μπορούν να τιμωρηθούν οι ένοχοι.
Το δίκαιο είναι να πληρώνει το κάθε έργο ο χρήστης αλλά σε λογική τιμή και σε περίπτωση αστοχίας από πλευράς κατασκευαστών να υπάρχουν ανάλογες κυρώσεις.
Τώρα όσο για τα ΜΜΜ,πάλι δικαίωμα του καθενός είναι να χρησιμοποιεί την κουρσάρα του για τις μετακινήσεις.Ορισμένες φορές όμως δεν είναι θέμα προσωπικού καπρίτσιου,αλλά επιτακτική απόφαση μια και τα ΜΜΜ δεν είναι και η προσωποποίηση της ακρίβειας,ως προς τα χρονοδιαγράμματα.
Όπου λόγος και αντίλογος.Γι'αυτό υπάρχουν τα blogs..
@ Σωτήρης:
Ξκινώντας από την τελευταία επισήμαση σου, φίλε μου να σου θυμίσω ότι το blog μου, όπως διαπιστώνεις, δημοσιεύει χωρίς χρονικές ή άλλες παρεμβάσεις τα σχόλια!Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι το διάλογο όχι απλώς τον επιδιώκει αλλά και τον θεωρεί "εργαλείο" διαμόρφωσης γνώμης και άποψης πάνω σε όσα τρέχοντα θέματα επηρεάζουν τη ζωή μας!
1)Το θέμα της άρνησης πληρωμής των διοδίων έχει βάθος και παρασκήνιο! Δεν είναι ό,τι φαίνεται! Υπάρχει η σκοτεινή πλευρά και η φωτεινή!Ένα θα σου πω:όταν τους δρόμους αυτούς τους διαχειριζόταν το Κράτος, δεν είχαμε στην ουσία οδικό δίκτυο, άρα το ό,τι πληρώναμε αυτά που πληρώναμε ήταν πανάκριβα! Μίλησε κανένας; Όχι!Άρα;
2)Το θέμα της ατιμωρησίας έχει να κάνει με την ελληνική νοοτροπία!Τιμωρήθηκε ποτέ δημόσιος λειτουργός για πράξεις ή παραλείψεις του;Όχι!
3)Ασφαλώς και είναι δικαίωμα του καθενός να κατεβαίνει στο "κέντρο" της Αθήνας με την "κουρσάρα" του, αρκεί να πληρώνει πάρκινγκ και να μήν παρκάρει παράνομα, να πληρώνει τις κλήσεις που τρώει και να μην του τις σβήνουν οι πολιτικοί και να πηγαίνει στην ώρα του στη δουλειά του και να μη χρησιμοποιεί κάθε μέρα τη δικαιολογία "μποτιλιάρισμα"!Είναι όμως δικαίωμα και της πολιτείας να πάρει τα όποια μέτρα ώστε να γεμίσουν τα ΜΜΜ με χρήστες και να αδιάσουν οι δρόμοι από τα πολλά ΙΧ με μοναχικούς επιβάτες που απολαμβάνουν το φραπόγαλό τους κάνοντας βόλτες στην Πανεπιστημίουμε το ΙΧ τους!Ή μήπως δε συμβαίνουν αυτά στο "Κλεινόν Άστυ";
Πάντως από ότι καταλαβαίνω από τις θέσεις που πέρνουμε πάνω σε κάποια θέματα, μάλλον δεν έχουμε συνειδητοποιήσει σε τί κατάσταση βρισκόμαστε και, κυρίως, τί μας οδήγησε εδώ που φτάσαμε!
Παλιότερα που διαχειριζόταν το κρατος το οδικό δίκτυο,τα διόδια δεν ήταν τόσα πολλά,ούτε τα τέλη κυκλοφορίας ήταν τόσο ακριβά(βασικά ξεκίνησαν ως ένα συμβολικό ποσό για να καταλήξουν στο περσινό χαράτσι για τα πράσινα τέλη.)Οπότε ο κόσμος έχει δικαίωμα να διαμαρτύρεται γιατί στη δεδομένη κατάσταση που έχει φθάσει,βλέπει όλο να δίνει λεφτά και ανταποδοτικά να μη βλέπει έργα.Ξαι εσύ ο ίδιος παραδέχεσαι ότι"όταν τους δρόμους αυτούς τους διαχειριζόταν το Κράτος, δεν είχαμε στην ουσία οδικό δίκτυο, άρα το ό,τι πληρώναμε αυτά που πληρώναμε ήταν πανάκριβα".Άρα το ότι ακούγεται η αντίθετη γνώμη πρέπει να το μετρήσεις στα υπέρ.Το ότι υπάρχουν σκοτεινά και φωτεινά σημεία,σίγουρο είναι.Άλλα σε όλα τα πράγματα κάποιοι βρίσκουν την ευκαιρία να παίξουν παιχνίδι στις πάτες άλλων.Εκεί πρέπει να μπαίνουν οι ψύχραιμοι και σκεπτόμενοι και να βάζουν το όριο στα πράγματα. Βεβαια δε σου κρύβω ότι ενώ συμφωνώ με το οτι τα διόδια είναι ακριβά,επειδή είμαι περιστασιακός χρήστης τους,τα πληρώνω.Δεν ξέρω εαν τα χρησιμοποιούσα συχνότερα τι θα έκανα.
Ως προς τα ΜΜΜ,προφανώς ειναι δικαίωμα και υποχρέωση της πολιτείας να πάρει τα μέτρα εκείνα για να γεμίσουν τα ΜΜΜ.Αλλά πρώτα πρέπει να δώσει δείγματα γραφής.Δεν μπορεί να περιμένει κανείς από τους κυβερνώντες να προτιμήσω το ΜΜΜ,όταν τα ωράρια είναι χαωτικά,και αναφερομαι φυσικά στα λεωφορεία,γιατί το μετρό είναι άλλη κατηγορία,σκάλες ανώτερη.Ας τα φτιάξουν και θα τα προτιμήσει ο κοσμος.Αλλά πρέπει πρώτα να τα φτιάξουν,και όχι να κάνουν όλα τα υπόλοιπα ασύγκριτα πιο ακριβά,ουτως ώστε να στραφούμε στο πιο φτηνό,δηλ στο ΜΜΜ,το οποίο όμως είναι και κατώτερο ποιοτικά.Εξάλλου ναι τα γούστα πληρώνονται,αλλά πλέον έχει καταντήσει ποινικό έγκλημα να συντηρείς αμάξι από 1800 κυβικά και πάνω.
Κλείνοντας,το ξέρω ότι το blog αυτο επιδιώκει το διάλογο,αλλιώς δε θα έμπαινα στη διαδικασία να το διαβάζω ανελλιπώς.Εξάλλου μέσω του διαλόγου,βλέπουμε και άλλες απόψεις και αναπτύσσουμε κριτική σκέψη.Αυτό που θα πρέπει σε να φοβίζει δεν είναι μήπως αλλάξεις αποψη,αλλά μήπως δεν αλλάξεις,όχι στην προκειμένη περίπτωση,αλλά γενικά..Και αυτο έχει να κάνει όπως σωστά προανέφερες με την ελληνική νοοτροπία.
1)Το θέμα της άρνησης πληρωμής των διοδίων έχει βάθος και παρασκήνιο! Δεν είναι ό,τι φαίνεται! Υπάρχει η σκοτεινή πλευρά και η φωτεινή!Ένα θα σου πω:όταν τους δρόμους αυτούς τους διαχειριζόταν το Κράτος, δεν είχαμε στην ουσία οδικό δίκτυο, άρα το ό,τι πληρώναμε αυτά που πληρώναμε ήταν πανάκριβα! Μίλησε κανένας; Όχι!Άρα;
----------------------------
sto eksoteriko isouna ta prohgoumena xronia ?
ti sugrineis ?
ta 4 diodia ton 400 draxmon pou ypirxane kapote stin ethniki odo athina-saloniki me ta simerina 12 ton 2 ews 3 euro?
pion koroideueis ?
ti allo sygrineis ?
ta anuparkta teli kukoloforias me to simerino xaratsi ?
ti timi tis venzinas me ligoterous forous pou itan apo 100 draxmes ews 0.60euro kai twra konteuei ta 2e to litro?
kurie politi tou kosmou , exete vgei pote apo to xwrio sas n' ti yala sas?
2)Το θέμα της ατιμωρησίας έχει να κάνει με την ελληνική νοοτροπία!Τιμωρήθηκε ποτέ δημόσιος λειτουργός για πράξεις ή παραλείψεις του;Όχι!
--------------------
oute dimosios leitourgos timorithike , oute trapeza,oute kanalarxis,oute megaloergolavos
alla de katalavainw pos auto thes na to mplekseis me auto pou sumvainei sta diodia
@ Ανώνυμος:
Την "ατιμωρησία" την ανέφερα απαντώντας στο σχόλιο του "Σωτήρη".
Μάλλον διαβάζεις τα κείμενα επιπόλαια και βιαστικά απαντάς!
Γράφω ότι όταν τα διόδια τα εκμεταλευόταν το Δημόσιο, τα χρήματα δεν πήγαιναν στους δρόμους και οι δρόμοι είχαν εγκαταλειφτεί στη μοίρα τους! Είχες ταξιδέψει ποτέ στη λεγόμενη Ε.Ο. Αθηνών- Λαμίας, χωρίς διαχωριστικό Νιου Τζέρσει και με οδόστρωμα σαν τα πατατάκια;Ε, λοιπόν τότε σε κλέβανε και όχι τώρα που έχεις Αττική Οδό, Εγνατία, Νέα Εθνική Αθηνών- Λαμίας, Γέφυρα Ρίο, Υποθαλάσσια Πρέβεζας, Αεροδρόμιο, Μετρό, και άλλα μικρότερα αλλά σγμαντικά έργα! Δε διαφωνώ ότι οι περισσότερες συμβάσεις θέλουν αναθεώρηση! Αυτό όμως έχει να κάνει με το διεφθαρμένο πολιτικό προσωπικό, το οποίο, όμως, εμείς επανεκλέγουμε, άρα νομιμοποιούμε!
Σου λέει κάτι αυτό;
Σωστός. Άλλο η αναθεώρηση των συμβάσεων, άλλο το "δεν πληρώνω"
@ Yiannis G:
Αυτό ακριβώς, αλλά επειδή είναι το αυτονόητο γι αυτό είναι και δυσκολονόητο!
Δημοσίευση σχολίου